vrijdag 26 juli 2013

Eerste dag op de MTC

Hallo allemaal,

Een geweldige eerste dag beleefd op de MTC.
Op Schiphol was het best moeilijk geweest om afscheid te nemen van mijn familie!
Maar de eerste vlucht ging goed en zat ik heerlijk alleen bij het raam.
Eenmaal in London te zijn aangekomen, was ik natuurlijk weer op het vliegveld verdwaalt (typies Jessica actie). Nadat ik aan 3 mensen had gevraagd waar ik naar toe moest, wist ik het eindelijk de weg.
Bij de gate, zag ik een jonge man zitten, die veel weg had, en eruit zag als een elder (aan zijn vruchten zal men hen herkennen). Tijdens onze wandeling naar het vliegtuig, vroeg ik hem dat ook en gaf hij aan dat hij inderdaad een elder is. Na mijn vraag waar hij vandaan kwam, zei hij uit Duitsland te komen. Hoe cool is dat. Zijn Engels is nog niet zo goed, dus spraken we Duits.

De tweede vlucht naar Manchester ging in het begin niet zo heel fijn. Dat steeds dalen en stijgen is helemaal niks voor mij. Op het vliegveld van Manchester hebben we nog 20 minuten moeten wachten op onze koffers.
Nadat ik de andere elders had ontmoet (ik was de enige zuster) zijn we met de bus naar de MTC vertrokken (missionary training center). We kregen daar wat instructies. 
De elder die ik had ontmoet op het vliegveld, kwam naast mij zitten en ik had de mogelijkheid om voor hem de instructies te vertalen (voor zo ver ik dat kon met mijn Duitse taal beheersing ), want hij begreep nog niet zo goed wat in het Engels werd gezegd.

Na de instructies werd ons verteld, wie onze collega werd. Mijn collega is sister Peacock en ze komt uit Engeland. Voor haar zending werkte zij op West end. Voor degene die dit nog niet weten, ik wil later  ook graag in musicals werken. How cool is that!!!
Ze is super aardig en we hadden al snel een klik.

Het is ook super grappig om Jonathan te zien zitten op de MTC. Daardoor kunnen we af en toe nog even lekker Nederlands praten. 
Vandaag kregen we te horen dat we binnenkort voor twee weken een soort toneelstuk over verhalen uit het boek van mormon te zien zullen krijgen. Het is the Pasin? (Geen idee hoe je het schrijft). Aan het eind van de act zullen wij meedoen, super leuk!! 

De tempel zal voor twee weken gesloten zijn, wat ik heel jammer vind.
Mijn p-day's (voorbereiding dag) zullen vallen op woensdag. 

Ik heb ook mijn district zendingsgroep ontmoet en zuster Peacock en ik, zijn de enige zusters van die groep.
Vandaag zijn 92 nieuwe zendelingen aangekomen op de MTC, dus dat zijn er lekker veel.
Binnenkort zal ik een interview hebben met 1 van de MTC presidenten.
Nou, ik heb geen idee wat ik verder nog moet schrijven over deze dag. 

huggs,
 
Schwester Bakker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten