dinsdag 10 september 2013

Maandag 9 september

Heey iedereen,

Super bedankt voor de brieven die ik heb ontvangen, op het moment dat ik in München aankwam.

Die ochtend moesten we om 03.45 IN DE MORGEN uit bed om onze vliegtuig te halen. DAT WAS VEEL TE VROEG!!!!!!!  We hadden een uur vertraging en waren dus ook een uur later aangekomen in München. Die dag kregen we een rondleiding door de stad en moesten we direct aan het werk om mensen te zoeken.

In de avond hoorden we wie onze compagnon zal worden en waar we naartoe zullen gaan.  Schwester Perkins wordt mijn trainer en ik ben haar Golden (geen groentje dus.....!!!!)
De stad waar ik voor mijn zending verder zal voortzetten is BUCHTDORF Zwitserland. Een geweldige stad, heel stil maar wel heel fijn. We wonen in een nieuwe appartement die super groot is, en we ontvangen iedere dag in ons huis bezoek van een paar katten.

Het gebied moeten we white wassen. Dat houd het volgende in: in dit gebied moet zendingswerk helemaal worden opgezet. Dat is Sow funny to do. Het nadeel daarvan is, dat we geen afspraken hebben waar we kunnen onderwijzen. 
De gemeinschaft waar ik zit is niet zo heel groot, maar wel zeer jong. Na gisteren ontvingen we al 4 eetafspraken. Ze houden nu al van ons!!

Ik kan echt al de wonderen zien in de kleine dingen, zoals: iemand in onze gemeinschaft is ons huis een beetje aan het inrichten. Of, na een keer in de kerk aanwezig te zijn gewees, werden we bij mensen uitgenodigd om te eten. Het zijn kleine dingen, maar voor ons zijn ze bijzonder.

Mijn trainster zegt dat ik al vloeiend Duits spreek, en als ik zo door zal gaan, ik in een paar weken beter Duits zal spreken dan zijzelf.
Ik hou van mijn zending en van dit gebied, maar ik ben bang dat ik niet meer uit Zwitserland zal komen. Het gaat super goed met mij en ik ben super blij met de brieven die ik van jullie ontvangt. Het is hier zooooooo mooi en de mensen zijn geweldig. Met de trein reis je van München naar Buchtdorf in ongeveer zeven uur. 

Ow, Schwester Perkins and I, are the "zone-leaders" voor de zusters. HOW cool, like i'm a golden. A new aria and i'm a sister training leader or something like that. 

Misschien is dit de rede dat ik zo lang heb moeten wachten voordat ik op zending kon gaan.

Oké, deze mail heeft mij meer dan een half uur gekost om te schrijven, want dit toetsenbord is zo raar XD, maar goed:

Mijn adres is:
Schwester Bakker
Eystrasse 46 ( een Duitse S) 
3422 Kirchberg
Zwitserland

Wanneer je een pakketje wilt opsturen, wil je dat dan naar het zendingskantoor sturen? Het adres is: 
Sister Jessica Bakker
Alpine German-Speaking Mission
Lommelstrasse 7 (Duitse S in Strasse)
81479 München 
Duitsland 

Liebe groetjes,

Schwester Bakker




Geen opmerkingen:

Een reactie posten