zaterdag 18 januari 2014

Maandag 17 januari 2014

Grütsie mit ein ant!!

Deze week was het weer tijd voor transfers :{,

Maandag zijn we naar de Engelsberg geweest en het was mooi. In de avond hadden we een afspraak met familie Schmid, was gezellig...

Dinsdag hadden we zone training. Dat was GEWELDIG!!
Het heeft me echt geholpen een beter zendeling te willen zijn en te worden. 
In de avond hadden we een geweldige les met Edith en we hadden super lekker eten.... Je kan een zendeling niet blijer maken dan met lekker eten.

Woensdag was de laatste dag dat ik samen met sister Graf werkte....:(
We hadden een lunchafspraak met onze GML. 
Later op de dag hadden we een afspraak met een inactief lid. Ze is 15 jaar geleden ofzo gedoopt en ze vergelijkt alles met de katholieke kerk....
In de avond hadden we een les met Hans-Jörg. Hij praat altijd zoveel en over van alles dat ik altijd de draad kwijt ben, maar dat komt ooit wel weer goed.

Donderdag was het dan zover....
Ik moest gedag zeggen tegen sister Graf. Ze is nu in Solithurn.
Dat hield dus in dat ik na 6 weken zonder maar iets van het gebied te weten het al moet overnemen.... Ik had werkelijk geen idee wat ik moest doen.....
Het is die dag allemaal goed gegaan. We zijn naar Peter geweest, maar hij was niet thuis. We hadden ook nog wijkraad. Ik heb voor het eerst in mijn leven veel daar in gesproken en mijn ideeën verteld.

Vrijdag was onze plandag.
We hebben een paar goede plannen gezet, en die willen we echt halen deze transfer. Sister Robben is een goede zendeling.
We hadden een les met Ali, dit keer vond ik de les niet zo heel goed gaan. Hopelijk volgende keer beter.
Daarna was het weer tijd om te plannen. 

Zaterdag hadden we heel veel mensen bezocht. Mijn planner was nog nooit zovol. We hadden alles gedaan wat we hadden geplant en hadden zelfs nog tijd over.
Het is geweldig om te zien hoeveel wonderen we hier zien en wat we allemaal mee maken op onze zending. We hadden een paar mensen bezocht die in onze areabook waren. Helaas was dat geen succes, maar we gaan gewoon door met dit geweldige werk.
We hadden een discussie met iemand van de jehova getuigen. Nu was dat voor mij gewoon voor de lol en om te zien hoe dit zal verlopen. Helaas moesten we weer verder maar ik had bijna mijn punt bewezen.... Dat was gewoon super grappig.

Zondag was kerk en we hadden 3 geweldige toespraken.
Over gezinsavonden, gezinsgebed en hoe we ons op dit leven moeten voorbereiden. 

Ik heb super veel geleerd en ik ben dankbaar voor de mogelijkheid die ik heb om in deze geweldige wijk te mogen dienen.
We hadden een lunch afspraak bij een lid wat super gezellig was.
Later hadden we een les met iemand die we ook gevonden hebben in onze areabook. 
Ze heeft best wel wat problemen en ik denk dat we door gewoon naar haar te luisteren, dit haar al super veel kunnen leren, maar vooral helpen.

Vandaag zijn we naar de berg Rigi geweest. Het weer was niet zo heel goed, maar we konden toch veel zien en dat was fijn.
Ik zal wat foto's mee sturen.

Also,
Mijn tijd is weer om.

Alles gute,

Sister Bakker








Geen opmerkingen:

Een reactie posten