woensdag 22 januari 2014

Maandag 20 januari 2014

GUTE TAG mit einant,

De tijd gaat snel. Zaterdag is het al weer een half jaar geleden dat ik dit geweldige avontuur ben aangegaan en ik in het vliegtuig ben gestapt naar Preston MTC.
Ik heb diepte punten gehad, maar vooral zoveel hoogte punten.
Ik tel ze elke dag weer.

Deze week konden we getuigen zijn van een weinig actief lid die een zegen kreeg en dat was erg bijzonder.
Het was ook weer tijd voor interviews met de zendingspresident en man, daar ben ik altijd heel zenuwachtig voor. Het was een goed gesprek met de president. Hij gaf me een compliment om de vonkelingen in mijn ogen wanneer ik over zendingswerk sprak en dat ik er super gelukkig uit zag. Ik moet zeggen, ik ben zo gelukkig om op zending te zijn en de Heer te dienen!!

Na het interview hadden we een afspraak met Norma. Ze is geweldig. We hadden een super goed gesprek gehad en dat deed haar echt goed.
Daarna was het weer tijd voor een geweldige les met Edith. We hadden een doopdatum geplant met haar voor 15 februari. Maar ze geeft aan dat ze daar nog niet klaar voor is en wil zich in de zomer laten dopen. Dit houd ons niet tegen om dit geweldige werk te doen. 

Op dit moment zijn we in dit gebied heel erg bezig met het werken met inactieve leden. Want die zijn er veel in Schwamendingen. Ik meen het: ga werken met deze mensen en wees niet bang en help ze herinneren aan het moment dat ze zich lieten dopen, of aan het moment dat ze zo sterk de Heilige Geest voelde. Wij zien hier zoveel wonderen wanneer we ze vragen om op zondag naar de kerk te komen. Ze zijn er dan vanaf die tijd iedere week! Men en dat is zo cool!!

Het wonder van de week was, dat we naar een inactief lid gingen waar we al best wel lang geen contact mee konden krijgen. Voordat we aanbelde zeggen we altijd snel een gebed. We stonden dus voor de deur en spraken een gebed uit en op dat moment kwam ze naar beneden lopen en konden we een afspraak maken om haar weer te treffen. Voor anderen hoeft dit geen wonder te zijn, maar voor mij was het een wonder!!

Deze week zijn we voorbij wat mensen gegaan, die we de zondag daarvoor hadden gemist in de kerk. Waaronder Schwester Schwitter. Een geweldige vrouw en ze spreekt 3 talen door elkaar. Engels, Duits en Frans. Niet te verstaan dus. Ze was blij dat we er waren en dat we haar konden helpen met het huis op orde maken. 

Het was ook weer tijd voor een bruiloft in de wijk. We hadden geholpen met versieren. Die avond hebben het eten bedient en mochten we ook nog naar het feestje. Ik kwam nog iemand uit Burgdorf tegen. Dat was super gezellig. Het is fijn te horen dat het goed gaat met de mensen daar.

We hadden ook weer les met Ali. We hadden de les thuis bij de wijkzendelingen. Ze hebben en mooi huis.
Het was natuurlijk ook weer tijd voor de plandag en dit keer bleven we lekker thuis en hebben we de hele dag uitgetrokken om te plannen. Plandagen zijn best wel lang. Naja, met mij hahaha.

Zondag was een geweldige dag, we hadden kerk en daarna zijn we naar de familie Russo gegaan. Bij hen had ik ook kerst gevierd. We hadden lekker gegeten. 'S Avonds hadden we een afspraak met bisschop Schwendener en zijn vrouw. Geweldig koppel. Ze hebben het heel druk, maar als ze tijd hebben nemen ze ook echt tijd voor ons en voor het beeld wat wij hebben voor het zendingswerk en dat wat goed is voor de wijk. We waten laat thuis,maar dat was het waard.

Men..ik hou echt van de wijk Schwamendingen en van de stad Zürich. 
Over 2,5 week zijn transfercalls. Ik hoop echt dat ik nog 6 weken mag blijven. 

Ik wens jullie een hele fijne week toe.

Liebe Grüße,

Schwester Bakker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten