dinsdag 13 mei 2014

Maandag 12 mei 2014

Heey lieve blog lezers!!

Alweer een week voorbij! Meine gute dat gaat me toch snel.
Zo ik weet niet of ik al gesproken heb over mijn laatste P-day zo ja dan sorry maar vertel het nog een keer.
Dit was mijn laatste P-day in Zurich, we hadden een afspraak met de familie Fry maar we hadden de verkeerde bus genomen hahaha dat was niet zo goed we waren dus redelijk verdwaald en we moesten toen afbellen, we zijn naar de kerk gegaan en hebben de e-mails gedaan s'avonds zijn we naar Schwester Wenczel gegaan en ze moest iets voor me maken zodat ik mijn tanden witter kon maken nou dat doe ik niet meer heeft geen zin.

Dinsdag hadden we weer zone training gehad, we hebben veel over het boek van Mormon gesproken, we bleven een beetje te lang hangen dus we moesten gelijk door naar onze volgende afspraak, die was met Gloria haar man was er dit keer niet bij persoonlijk vondt ik het een hele fijne les ze was heel open en we hebben een film gekeken. We hadden vandaag nog een discussie over afvallen blijkbaar als je ananas eet val je sneller af nou vindt ik dat alleen lekker op mijn pizza, dus toen zij ik tegen sister Le Feuvre ow je valt af van ananas" Ja sister Bakker dat klopt" ooow oke misschien moeten we dan meer pizza eten want dan val ik af Right?? We kwamen niet meer bij hahaha.

Woensdag hadde we een afspraak met Schwester Rodriuez maar die viel uit, dat is niks speciaals bij haar, we hebben toen zelf maar wat lunch gekocht toen zijn we naar de Fam Diethelms gegaan om gedag te zeggen we bleven ook daar weer te lang hangen en toen gingen we nog naar Starbucks laatste keer gehehe en toen naar Denise we waren zo vol van Starbucks dat we zoveel moeite hadden ons avond eten te eten, we hadden een geweldige dag!!

Donderdag was het transfer dag, een hele drukke dag ik moest nog wat dingen inpakken en toen was ik er echt klaar voor opweg naar St Gallen, het was super leuk om al die zendelingen weer te zien op de Bahnhof, we moesten er al weer snel vandoor. In ons appartement aangekomen heb ik alles weer snel uitgepakt(uitpakken gaat zoveel sneller dan inpakken) we moesten hier in St Gallen een nieuwe woning voor de zusters hebben, dus we zijn deze dag ook nog even naar een woning gegaan we are in love!! Het is een geweldig huis maar de kans dat we hem krijgen is heel klein de rest van de dag zijn we bij wat mensen langs gegaan.

Vrijdag was mijn eerste les hier, we zijn in de ochtend nog naar wat mensen gegaan en ze waren niet thuis, we hadden een les met Lea het ging over antwoorden vinden in het Boek van Mormon ze had drie vragen die we met behulp van het Boek van Mormon gaan beantwoorden, daarna hebben we drie uur lang van deur tot deur gegaan bij mensen aangebeld en gesproken over de kerk, alle niet geïnteresseerd het is soms mega zwaar om zendingswerk te doen, ik weet dit heel goed maar heey zolang ik dit doe zal ik me beter en beter gaan voelen als een zendeling en er zal ooit een dag komen dat het wel werkt en dat er wel iemand geïnteresseerd is. We hadden daar na een dinerafspraak bij de Fam Müller en die was super gezellig.

Zaterdaghadden we een lunch afspraak bij iemand en ze was het helemaal vergeten toen heeft ze snel wat salade gemaakt daarna zijn  we de hele dag lang aan de wandel gegaan, we hebben onze ledenlijst genomen gekeken wie niet meer komen en gekeken of ze dar nog woonde, druk druk druk hahaha maar ow wat is het fijn om eindelijk weer eens echt druk bezig te zijn.

Zondag was het Moederdag en mijn eerste zondag in de wijk St Gallen, ik hoop dat iedereen een goeie moederdag had.
We hebben hier een leuke wijk niet zoveel mensen als dat ik gewend ben in Burgdorf of Schwamendingen, daarna gingen we gelijk door naar een lunch afspraak, en ik had de mogelijkheid om met mijn broer en ouders te Skype, het was vet raar om weer Nederlands te praten en dat konden ze ook wel horen.
Na het Skype gingen we naar huis en hebben we nog wat studie gedaan voor het dinner we zijn toen naar het zendingskoppel gegaan voor het dinner en dan was het weer tijd voor de wekelijkse planning we gaan een goeie week tegemoet.

Ik weet dat een zending niet altijd makkelijk is maar ik ben dankbaar voor elk moment dat ik heb en voor alles wat ik leer en voor de zegeningen die ik elke dag maar weer krijg.

Ik hoop dat jullie een hele fijne week hebben.

Lost off love,

Sister Jessica Bakker.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten