dinsdag 9 september 2014

Maandag 8 september 2014

Lieve Bloggers,

Deze week: TRANSFER CALLS!!

Hoe gaat het met iedereen?? 
Na onze bergklim van afgelopen week, gaat het redelijk goed met mij.
We hadden deze week de laatste district bijeenkomst van de transfer.
Na de bijeenkomst hadden we weer een afspraak bij familie Jabeg ( ze hebben een jaar in Nederland gewoond) en het is een geweldige familie. Met hen hebben we altijd hele goede discussies over het evangelie. Zo ook deze week, en ik heb echt de Geest gevoeld.

We hadden ook weer les met Charline! We hadden het over gehoorzaamheid, en we zagen de toespraak van president Monson.
https://www.lds.org/general-conference/2013/04/obedience-brings-blessings?lang=nld 

Dit vind ik een hele goede toespraak en omdat het bijna algemene conferentie is, wil ik jullie uitnodigen om iedere dag een toespraak te lezen van een algemene conferentie. Ik heb dat de afgelopen keer gedaan en deze week ga ik het zeker weer doen. Het heeft mij erg geholpen bij het voorbereiden op de conferentie. 

Na Charline zijn we naar instituutles gegaan en dit jaar behandelen we de leer en verbonden. Het is een van mijn lievelingskoeken. Je kan zoveel leren over de geschiedenis van de kerk. Ik bedoel, je kunt heel dankbaar zijn voor dit boek en voor datgene wat de pioneers hebben gedaan en doorstaan.

Donderdag hadden we een lunchafspraak bij familie Diezi. Het is een leuke familie en we hebben altijd hele goede gesprekken. Ze hebben heel veel kennis over het evangelie. Ook hadden we onze laatste afspraken met Nadia voor haar doop. We hadden veel doop gesproken en welke verbonden ze aan gaat met onze Hemelse Vader.

In de avond had ik heerlijk voor sister Määttä en mij gekookt. We aten lekkere Borrito's. We hebben er heerlijk van genoten.

Vrijdag was het weer tijd om naar de tempel te gaan. Ow men, wat geniet ik daar iedere keer wanneer we gaan weer van. Sister Bader uit Burgdorf, was er ook weer bij. We zijn naar de tempel nog naar de mormonshop gegaan en hadden nog wat dingetjes voor Nadia gekocht. We hadden de trein gemist van Bern naar St Gallen en de snelle trein van Bern naar Zurich. Dus moesten we de stoptrein nemen die door Burgdorf gaat. In totaal duurde het inplaats van 2 uur met de trein, 4 uur met de trein, om thuis te komen. Ow men, dat was veel te lang.
Ondanks dat, heb ik die dag erg genoten.

Zaterdag hadden we transfer call.....
Mijn avontuur hier in St Gallen zit er op. Ik ga terug naar de provincie Bern. Mijn volgende stad zal Soloturn zijn. Adres volgt nog. 
Ik ga samenwerken met sister Bogner. Ze was samen met mij op de MTC en ze komt uit Hongarije. Ze zal mijn 8ste collega worden. ...... Ja ja, ik weet, het is mega veel. Ik heb er zin in en het gaat een goede tijd worden. 

Na de call, zijn we naar Winterthur gegaan, omdat we zondag weer een haardvuuravond hadden. We moesten nog veel dingen voorbereiden.

Zondag hadden we de doopdienst van Nadia. Ik had een toespraakje over de doop en ik was zo nerveus, dat mijn Duits helemaal weg was en maakte ik veel fouten. Maar ondanks dat, was het een mooie dienst.

We moesten al weer mega snel weg, omdat we door moesten reizen naar Winterthur!!
We hadden daar een geweldige tijd. Er waren meer dan 300 mensen aanwezig op die avond. Is dat niet geweldig??

Ik heb erg genoten van alles. Ik heb weer mensen gezien die ik super lang niet meer gezien had. 

Well, ik hoop dat jullie een geweldige week zullen hebben. Ik ga mijn spullen inpakken en donderdag ga ik op weg naar Solothurn.

Love sister Bakker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten