woensdag 7 augustus 2013

Dinsdag 6 augustus 2013

Heey iedereen,

Weer een nieuwe week voorbij geschoten. 
Ik hou echt van de zondagen in de MTC, want ze zijn zo geestelijk. 
Het Engels spreken lukt mij als beste, nu nog het Duits. Toch lukt het spreken mij steeds beter. In ieder geval lukt het mij om een leuk gesprek te voeren. Nu nog de lessen. Het lesgeven op zich gaat ook steeds beter. We hebben geleerd om te luisteren naar wat de ander nodig had om te horen, in plaats van alleen maar bezig te zijn met het vertellen over de kerk.

Na het schrijven van mijn laatste berichtje, moesten we snel weg voor een geschiedenistour. Nu hou ik niet zo van geschiedenis, maar deze was toch wel goed en leuk. Door the Paesant te hebben gezien, begreep je meer de achtergronden van hoe onze kerk zich vestigde in Preston/Engeland en dat maakte dat de reis toch wel bijzonder werd.
We hebben mooie plaatsen gezien en ik heb geprobeerd om foto's mee te sturen, maar dit is niet helemaal gelukt omdat we het zo druk hadden.

Afgelopen zondag hadden we een 2,5 uur durende getuigenis vergadering. Dat is een vergadering waarin je kunt vertellen over jou beleving van het evangelie. De sfeer was heel bijzonder, waar de geest sterk aanwezig was.

Twee leiders van onze kerk waren deze week aanwezig en zij hebben het volgende gezegd:
Elder Badnar:
-Soms vragen mensen zich af, waarom ze eigenlijk op zending gaan. (Ik was daar een van).
Hij gaf aan dat we op de juiste plek waren en op het juiste moment in ons leven.
Richt je tot God.

Elder Holland:
Het is belangrijk om eerst uit te zoeken waar iemand in het leven staat. Luister eerst naar de persoon, dan pas les geven.
Je kunt dit, want je hebt je roeping aanvaard.
Je kunt het, want de Heer staat aan je zijde.

Het was een hele fijne week. We hebben weer veel gelachen en geleerd.

Goed, ik moet gaan. We gaan met elkaar naar de tempel.

Fijne week en tot volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten