donderdag 22 augustus 2013

Donderdag 22 augustus 2013

Heey iedereen,

Allereerst wil ik zeggen dat iedereen mijn klompen toffels geweldig vind. Vooral de Amerikanen. Dus bedankt voor het cadeau.

Deze week hadden we de laatste les ontvangen van Stefan onze docent. Dat is een beetje jammer. Je weet dat hij je docent is, maar hij speelde een goede onderzoeker. En je bemerkt, dat je dan toch van hem bent gaan houden. Dit was dus een zware laatste les.

Verder doen we hier op de MTC bijna dagelijks aan sport. Sinds the Pegaent weg is, kunnen we om te sporten weer gebruik maken van het kerkgebouw. Deze week speelden we veel basketbal en volleybal. Geniaal.
De elders zijn redelijk goed in volleybal, dus de ballen vlogen om je oren.

Basketbal is niet echt mijn sport. Omdat we altijd met minimaal twee zusters moeten mee doen in een mannenteam en wij met zijn tweeën de enige vrouwen waren in de groep, betekende dit dat ik iedere wedstrijd speelde, of ik dit nu wilde of niet.

Oke, Sow, broeder Jentsch (mijn docent) heeft dus in Griekenland gediend en had een Nederlander als collega. Die had hem een beetje Nederlands geleerd. Hij vroeg aan mij vanuit het Engels te vertalen wat bouwvakker was tegen een Engelstalige klas. Nu kon ik toch niet meer op het Nederlandse woord komen. Gelukkig wist ik na een tijdje weer en zie ik; "bouwvakker", verstonden de Engelstalige toch iets anders. Jullie bedenken maar zelf wat zij dachten dat ik zei.

Sow, sommigen van jullie hebben mij weleens gevraagd waarom ik mijn haren niet wil stijlen. Nou die dag is aangebroken. Mijn mittarbeiterin sister Peacock heeft mij zo ver gekregen om mijn haren te stijlen. Het staat best leuk, helaas geen foto van gemaakt.

Deze week ontvingen we van de docenten in ons district complimentjes. Het compliment dat ik ontving was, dat ik goed en snel Duits sprak, maar wel met Nederlandse woorden ertussen (natuurlijk -.-). Omdat de woorden ook Duits klinken, kon men mij toch verstaan.
Uiteraard ging mijn volgende les gelijk niet meer goed, omdat ik erop ging letten. Maar goed, we leren iedere dag weer een beetje meer. We nemen de lessen op (wanneer het apparaat het doet). Daar leer je heel veel van.

In ons district vinden ze het grappig de naambordjes van de andere elders te stelen. Met als gevolg een rechtszaak ;P en die zijn gewoon te grappig. Helaas is het filmpje te groot om het te kunnen versturen.

Ow, nog een cool feitje, we hebben te horen gekregen, dat het Duitstalige gedeelte van Italië nu ook bij ons zendingsgebied behoort. HOW COOL !!!!!

Maar goed,....... de rechtszaak van onze elders. Het zijn jongens tussen de 18 en 19 jaar die niets anders of beters te doen hebben met hun vrije tijd. Voor ons is dit wel weer leuk vermaak.

We hebben een Franse Elder in onze groep, en die lijkt op Mister Bean en hij gruwt van verschrikkelijke ikke 2XD te grappig.

Well, mein Deutsch is getting better.
Alleen de grammatica, daar snap ik niets van. Voor elk dingetje dat je leert is er een nieuwe regel en de grootste regel is dat er geen regels zijn!!!!!
Die Duitsers zijn een beetje raar hoor (sorry opa, oma, mama en de Duitse mensen die ik ken), maar ik snap er helemaal niets meer van.
Gelukkig heb ik een geweldige mittarbeiterin (collega) die geduldig is en het mij heel goed kan uitleggen.

Zoals jullie kunnen lezen gaat het heel goed met mij.
Gisteren zijn we met de 6 weekers (?) naar Manchester geweest en spraken we mensen op straat aan. We hebben 3 boeken van Mormon kunnen weggeven en met een handjevol mensen kunnen spreken.
Dit was een leuke maar zware dag. We hebben het overleefd.

Ik hou van jullie.

Schwester Bakker 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten