woensdag 28 augustus 2013

Woensdag 28 augustus 2013

Heey iedereen,

De MTC tijd is voorbij gevlogen. Volgende week woensdag zit ik al weer in het vliegtuig om naar het zendingsveld te reizen. We hebben veel geleerd en heeeeeeeel veel les gegeven.    
You know, soms is het echt raar, je hebt gewoon dagen dat je geen Duits kan praten of super slecht, omdat je gewoon te moe bent of zo iets. 

Deze week heb ik niet zo heel veel bijzonders mee gemaakt, en heb daarom ook ik ook niet zo heel veel te vertellen. Alleen zes weken MTC is best lang, maar het was wel een super goede ervaring geweest. We hebben in die tijd de mogelijkheid gehad om naar de tempel te gaan, wat heel fijn was.

Ondanks dat ik geweldig slaap, ben ik wel moe. Toch gaat het met mij goed. Ik ben inmiddels twee kilo aangekomen. Het eten is hier te lekker en aan de andere kant zitten we veel en doen bijna niets.

Deze week was sister Peacock jarig en dat was heel gezellig en kregen we veel te veel lekkere dingen. 

In de klas leerden we op een nieuwe manier Duits. Sickie note game. Degene die links van je zit, kies een naam, voorwerp of film (eigenlijk alles dus) en die schrijft het op een papiertje. Die plak je op je voorhoofd. Dan moet je er achter zien te komen wie/wat/het is. De vragen worden in het Duits gesteld. Ik ben vet slecht in het spel, maar we hebben altijd heel veel plezier. 

Well het is p-day en we gaan vandaag dus weer naar de winkel om de laatste dingen te kopen voor het zendingsveld. Mam en pap, ik weet al een kerst kadootje hahaha.

Ik heb een foto genomen met stijl haar, maar ik weet niet of die op de blog terecht komt. 
Deze week is het best spannend, niemand voelt zich echt klaar om naar het zendingsveld te gaan. Ik ben zo bang dat als ik in het veld komt, ik al mijn Duits gewoon vergeet.

Elder Slingerland is nu ook op de MTC, wat betekend dat ik weer Nederlands mag praten. Dat betekend dat mijn Duits en Engels weer achteruit gaat. Gelukkig praten we voornamelijk Engels.

Ow.. Onze MTC president is echt geweldig. Hij diende in het tweede quorum van de zeventigers. Zo cool. Afgelopen zondag hadden we van hem les. Omdat we zes weken hier zitten, hebben we alles al gehad.
Hij vertelde allemaal verhalen over de elders uit alle quorums. President Edwards is een slimme man en iedere keer leer ik zoveel van hem.

Oke, tijd om naar ASDA (winkel) te gaan.

tot de volgende keer

love you
ich liebe dich
ik hou van jullie.

Schwester Bakker



Geen opmerkingen:

Een reactie posten