donderdag 20 februari 2014

Maandag 17 februari 2014

Heeeeeeeeeeeeeey iedereen!!!

Sow omdat ik natuurlijk weer zo blond ben geweest, heb ik mijn agenda thuis laten liggen, maar ik zal proberen mijn ervaringen van de week te vertellen.

Omdat we hier op zending zo hard moeten werken en ik daardoor last van mijn rug hebt gekregen, heeft een lid mij een heerlijke massage gegeven.

In deze week was het ook weer tijd voor een zone conferentie. Dat houd in dat de zendingspresident naar je zone (gebied) komt, en dan allemaal nieuwe dingen verteld en leert en we allemaal coole zendingsdingen bespreken. Dat was een hele fijne tijd. Daarna was het tijd voor een uitwisseling!!
Ik ging naar Olten en had de mogelijkheid met sister Hilicari te mogen werken!! Ze komt uit Finland en is een geweldige zendelinge. Als je aan mij zou vragen met wie ik in de toekomst zou willen werken, zal ik daar geen seconde meer over nadenken!! Ik heb een geweldige tijd gehad en zoveel van haar geleerd. Ook heeft ze mijn haar geknipt en er is een flink stuk van mijn haar af.

Helaas was die tijd weer veel te snel gegaan. Natuurlijk miste ik ook mijn gebied, maar ik heb werkelijk genoten van die twee dagen met haar. Ook gewoon omdat ik het leuk vind om met iemand anders in een ander gebied te mogen werken. Daardoor kan ik dingen die ik daar gezien en geleerd heb, meenemen naar mijn huidig gebied. 

Toen ik terugkwam, zijn we naar Norma gegaan en hebben daar lekker gegeten. Het is hier een geweldige wijk en natuurlijk zeggen de zendelingen dit van ieder gebied waar ze werken, maar het verbaasd mij hoe snel je aan een wijk gaat hechten en dan te bedenken dat je een keer weg moet gaan, hmm nee nee. 

Vrijdag hadden we een geweldige les met familie Müller.
Ik hou van deze familie en ik hoop echt dat ze besluiten zich te laten dopen.

We hadden besloten om zaterdag naar de tempel te gaan. Daar had ik mij zo op verheugt. Maar de districtleider belde vrijdag op om te vertellen dat we de volgende dag finding day hadden...... Als ze me ergens boos mee krijgen is om mijn planning te veranderen. Zeker wat betreft het voornemen om naar de tempel te gaan. 

Dus ja, zaterdag hadden we finding day, maar eerst hadden we transfer calls.... Man man dat was even spannend. Maar ik ben er trots op dat ik kan zeggen dat ik nog even mijn werk hier in Schwammedingen mag afmaken. JAWOLL!!!

We gingen zaterdag dus niet naar de tempel, maar dat doen we nu woensdag. In Zwitserland is het nu vakantie ( wanneer niet) dus er was niemand op straat te vinden. Die avond hadden we een diner afspraak en dan kijken we altijd op bss.ch ( soort 9292 ov) om uit te zoeken hoe we op de plaats van bestemming kunnen komen. Het leuke was dat de site het dus helemaal verkeerd had uitgelegd. We hadden samen met de elders een half uur bergopwaarts moeten lopen en o man, dat was echt niet fijn. Boven aangekomen waren we kapot van de wandeling. Toen we naar huis gingen kwamen we erachter dat het zoveel makkelijker was gegaan wanneer we gewoon in de tram hadden blijven zitten, want dan was het nog maar vijf minuten lopen geweest.

Zondag hadden we natuurlijk weer kerk en daar hebben we weer veel geleerd. Onze neu bekehrte was daar ook. Dat vond ik natuurlijk geweldig. Het was een goede week en vandaag, ja vandaag heb ik een nieuwe camera gekocht, dus jullie kunnen weer mooie foto's verwachten van het mooie Zwitserland. 

Ik wens jullie een hele fijne week.

Ow en dan nog iets. In Burgdorf vertelden de sisters mij dat ik nog steeds daar brieven ontvangt. Daarom zal ik nog even mijn adres in Zürich geven.

Kirche Jesu Christu H.L.T
Sisters Jessica Bakker
Hottingerstraße 14a
8032 Zürich
Zwitserland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten