dinsdag 25 februari 2014

Maandag 24 Februari

Heey iedereen!!

Wat een week. Er zijn zoveel dingen gebeurd waardoor ik mijn dagboek moest meenemen, om alles op te schrijven wat ik wil, want ik weet het gewoon niet meer, zoveel is er bebuurd.

We hadden deze week een super leuke maar ook zielige district verzameling, aangezien er drie mensen uit onze district zouden weg gaan, we hadden toen besloten om met z,n allen te eten en we hebben nog een leuke district foto gemaakt.
Na district meeting moesten we als de wiedeweerga weg want we hadden een eet afspraakbij Charlotte omdat Elder Kelly naar een ander gebied gaat.
S'avonds gingen we naar sister Pascutto die hemeltergend geïnteresseerd is in bio dingen en wilde me helpen van mijn melkalergie af te komen, we hebben het in totaal 4x geprobeerd en het is 4x niet gelukt, nou ja dan er maar gewoon me leven hé.

We zijn ook naar de TEMPEL geweest en ik heb weer wat mensen van mijn oude gebied gezien!! man ik mis Bugdorf, we zagen ook nog de Bugdorf sisters dat is altijd leuk!!
S'avonds hadden een les bij Christina en Peter, we hadden niet echt iets voorbereid omdat de les meestal niet doorgaat, nou dat is natuurlijk geen rede om de les niet voor te bereiden, we hadden dus een geïmproviseerde les en die ging best goed al zeg ik het zelf.

En dan hebben we deze week iets heel bijzonder gedaan!!!!!! We hadden op de transferday alle zendelingen van Zwitserland bij elkaar gehaald en hebben een findingday gedaan zie je het voor je, 75 zendelingen in Zürich het was een geweldige ervaring, de zon scheen en we hadden met veel mensen gesproken, een daarvan had een hele appartement vraag namelijk waarom hebben jullie Mormonen het afgeschaft meerdere vrouwen te hebben, want men is veel gelukkiger met meerdere vrouwen!!
Daar ben ik toen op ingegaan, op het einde van het gesprek vroeg ik hem hoeveel vrouwen heeft u?
zijn antwoord helaas maar 1, mijn mond viel open......
Daarna zijn we naar sister Bader gegaan. Sister Bader is een oude vrouw en we gingen helpen met het huis schoon te maken, ze was er super blij mee.

S'avonds kwamen er nog nieuwe zendelingen in Zwitserland, dus daar moesten ook even voorbij.
Ik kreeg gelijk een beeld in m'n hoofd van mijn eerste dag op zending, we hadden deze dag ook een zuster mee genomen omdat haar collega pas later kwam, we waren iets te laat maar dat maakt niet uit. 
S'avonds gingen we naar de kerk omdat we zouden helpen bij een bruiloft voor te bereiding, onze hulp was niet meer nodig, we zijn nog met een paar mensen in gesprek gegaan en moesten toen echt weg want anders kwamen we te laat thuis.

De volgende dag hadden we dus die bruiloft maar eerst gingen we nog naar de familie Diethelm, deze familie zijn m'n zendings oma en opa (de echte zitten thuis natuurlijk) zo voelen ze echt aan, ik kan ze alles vertellen en ze staan echt open voor ons. S'avonds hadden we de bruiloft en raad eens wie we tegen komen Timmity Stekker uit de wijk Den Bosch, hij is alleen nu verhuist naar Wintertur Zwitseland, we hebben een paar leuke gesprekken gehad we hadden daar al heel de middag geholpen en er was nog best wel wat te doen. S'avonds kwamen er nog een paar meiden uit Amerika voorbij die met de bruid gewerkt hadden, ze was de trainer van één van die dames, we hebben een goed gesprek gehad.

In de avond waren er allemaal mensen die ik helemaal niet kende maar ja het was gelukkig ook niet mijn bruiloft hahahahahaha.

Zaterdag en zondag was het Ringconferentie. Zaterdagavond hebben we met alle zendelingen gezongen en hebben getuigenissen van zendelingen voorgelezen die op zending zijn geroepen vanuit de ring Zürich, dat was een geestelijke ervaring.

In de avond hadden we sister Singen bij ons te slapen in ons klein huisje haha, maar het paste allemaal  we hebben een gezellige avond gehad.

We hebben een nieuwe Elder in het district, en die kende ik al een beetje voor m'n zending. Hij komt uit België Elder Dooreman, super leuk nu zijn er 10 zendelingen en 3 die Nederlands spreken hahaha.

Zondag hadden we een speciale uitzending alleen voor Duitstalige landen. Elder Badner (Quorum van de 12 apostelen) sprak daar ook in en hij is 40 jaar geleden terug gekomen van zijn zendingen Duitsland, hij had toch de moeite genomen om in het Duits te spreken en dat was super goed!!

En wat echt een wonder was van de laatste transfer en binnen deze transfer is, is dat de familie Müller in de kerk waren, mijn hart was vol vreugde, je kan je niet voorstellen hoeveel dat doet bij een zendeling als je onderzoekers naar de kerk komen, de rest van de dag gingen we plannen voor de rest van de week.

Vandaag (maandag) heeft Charlotte ons weer meegenomen op P-day we gingen een rondvaart maken op de Züricher See super mooi ik stuur nog een paar foto's mee.



Well this was my week!!

Liebe liebe liebe Grüße,

Sister Bakker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten