dinsdag 11 maart 2014

Maandag 10 maart 2014

Grüezi WOLL,

Afgelopen week was een druke week!! En dat heeft veel energie gekost, maar dat is niet erg dan heb ik tenminste het gevoel dat ik iets gedaan heb, en dat we ons best hebben gedaan.

Het vervelende is dat je  ons werk bijna nooit terug kan zien in de rapporten,  maar geloof me we werken echt heel hard!!!!

Afgelopen keer heb ik gezegd dat we bij een lid langs zouden gaan en stamppot gingen maken, dat hebben we ook gedaan!!
Sister Robben liet nog even haar haar knippen, dus ik had gezegd ik bereid het eten wel voor, ik was nog geen 5 min bezig of ik had mezelf al weer open gesneden (maak je niet druk het is allemaal goed gekomen) ik leef nog!! Maar het blonde zit altijd nog in mij daar is geen verandering in gekomen.

Het eten was super lekker, gewoon weer even lekker Nederlands ook zij vond het super lekker en ik zij ik ga een restaurant openen speciaal voor Hollandse stamppot, het wonder was dat haar zoon het ook lekker vond en zelfs meer nam (haar zoon eet niet veel).

Deze week was ook weer een hele opbouwende district meeting, en we hebben pannenkoeken gegeten.
In de avond gingen we naar Serözö's we kregen een Zwitsers gerecht aardappelen met boter en kaas!! Klinkt raar? maar super lekker, we krijgen altijd goed te eten daar.

De lessen van deze week vielen bijna allemaal uit, maar we gaven niet op en gingen gewoon door met het werk. We hadden een les met Rosa geplant maar toen we daar aankwamen was ze niet thuis, dus we moesten wat anders plannen. S'avonds gingen we nog even een andere onderzoekster bezoeken en we hadden net onze tram gemist toen we de volgende tram hadden genomen zage we Rosa in de tram zitten, we wilde haar die morgen een boek van Mormon geven en dat kon ik toen mooi doen in de tram, helaas moesten we de volgende halte er al weer uit. Toen we onderweg waren naar de onderzoekster kwamen we een man met een hond tegen, we zien hem best vaak en voor het eerst was ik een gesprek met hem aangegaan omdat hij een goldenretriever heeft en wij die ook hebben gehad, we hebben drie kwartier die avond staan te praten over alles en nog wat, het weer de Olympische spelen, Nederland, Zwitserland, de Duitse taal, Nederlandse taal, kortom over van alles, na 45 min moeste we dan echt gaan, de onderzoekster was thuis en ook daar was het super gezellig.

Ze hebben ons ook gevraagd te helpen met het versieren van de kerk voor een bruiloft van vrijdag (alweer?? Jup alweer) toen we daar aan kwamenhebben we te horen gekregen dat onze hulp niet meer nodig was, we hebben toen beslotenom de Engelse les voor te gaan bereiden en dan naar huis te gaan en te gaan plannen.

Een paar weken geleden hebben Sister Robben en ik iemand aangesproken op straat die wel geïnteresseerd was om meer over het evangelie te horen, ze had alleen nooit tijd afgelopen week had frau Salzmann dan eindelijk tijd we hebben super goede gesprekken en ze kan super goed piano spelen, later die middag hadden we nog een afspraak met iemand die helemaal niet in ons gebied woonde maar daar kwamen we veel te laat achter, ik kan een ding over zeggen unswar interessant.

Vrijdag is onze plan dag en we hadden het er druk mee. We moesten s'avonds naar de kerk voor het oefenen met ons koortje, net daar voor hadden we iemand aangesproken op straat ze zei dat ze wel naar de kerk wilden komen, ik moet eerlijk zijn heel veel mensen zeggen dat en niemand komt dus ik dacht die gaat ook niet komen (ik heb nog nooit zo veel in een koor gezongen dan op zending) daar was ook een klein kind en natuurlijk kan ik het dan niet laten om hem met rust te laten en moet hem natuurlijk aan het lachen maken, later hadden we die bruiloft (mijn 4e op zending en dit gebied) wat ik wel altijd erg jammer vindt is dat we dan weer zo vroeg weg moeten.

Zaterdag hadden we een doopdienst van een kind die 8 jaar is geworden, ik denk dat het de beste doopdienst is geweest die ik op mijn zending heb meegemaakt en dat waren er drie hahaha.
S'avonds hadden we onze eerste Engelse klas, er kwamen 2 mensen hahahaha maar het was perfect zo konden we toch 1 op 1 les geven.

Zondag was perfect, we hadden wel is waar geen docent in de ZHV voor het eerste half uur maar de Fam Müller was in de kerk en de persoon die we aangesproken hadden op straat was er ook!!!!!!! En wat blijkt ze is een tante van een lid bij ons uit de wijk mooi he dat is perfect toch aangezien dat lid niet zo actief is en nu dus iemand heeft om over de kerk te praten. Na de kerk zijn we naar de Fam Russo gewesten daar hebben we een heerlijke maaltijd gegeten, we hebben nog wat mensen bezocht en zijn toen weer lekker naar huis gegaan.

Vandaag maandag zijn we eerst in de ochtend aan het werk gegaan s'middags zijn we naar de dierentuin geweest het was heerlijk weer en ik heb een paar geniale foto's van die beesten, daarna hebben we lekker boodschapjes gedaan en lekker naar de kerk gegaan. 

Zoals ik al zei een vermoeiende maar fijne week ik heb echt het gevoel dat ik mijn best heb gedaan.

Ps, Leive lieve mensen.
Ik krijg nu steeds meer te horen dat jullie me missen.
Dat is heel erg lief van jullie dat jullie dat zeggen, dat waardeer ik heel erg, maar ik mis jullie ook en wanneer jullie dit tegen mij zeggen mis ik jullie nog veel meer.
Hier in Zwitserland heb ik het heel erg naar mijn zin en ik wil heel graag mijn werk afmaken.
Willen jullie mijn alsjeblieft blijven steunen zodat ik mijn gedachten bij het zendingswerk kan houden!!
Ik hou heel veel van jullie en ik hoop jullie ook heel gauw weer te zien.
MAAR NU NOG EVEN NIET.

Dank jullie wel.

Ik wens jullie een hele fijne en gezonde week toe!!  Tot volgende week.

Alles gute,

Sister Jessica Bakker.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten