dinsdag 18 maart 2014

Maandag 17 maart 2014

Heey Heey,

Man o man! Wat gaat de tijd snel!!

Vorige week maandag heb ik je al verteld over de P-day dus dat hoef ik niet meer te doen.

Deze week hadden we zone training, we hadden weer een super goede en geestelijke tijd samen met de andere zendelingen, en persoonlijk heb ik weer heel veel geleerd.
Na afloop bleven we een beetje langer en ik had een paar goeie gesprekken met wat zendelingen, we zouden eigenlijk met president en sister Miles naar Edith gaan maar de les ging niet door we zijn toen naar huis gegaan en gegeten.

Sinds kort (zeg maar een week) mogen de zendelingen in Schamendingen deel nemen aan instituut, en deze week was het aan ons om daar heen te gaan, ik zat in de klas met broeder Urhdorf ja ja de zoon van!! Hij heeft heel goed les en was super fijn daar te zijn, we moeste natuurlijk wel eerder weg anders waren we niet om 9 uur thuis dat was super jammer.

We hebben deze week een afspraak met Eveliene, ze is zich aan het voorbereiden om naar de tempel te gaan en wij hebben daar met haar over gesproken, ze had lekker gekookt voor ons later hebben we sister Schwitter geholpen om haar huisje schoon te maken want dat kan ze niet meer zo goed zelf, daarna hadden we een afspraak met mevrouw Bisrat ging goed en ze zij dat ze een zondag naar de kerk zou komen. In de avond hadden we een les met Schwester Martins da Silva en ook de  president en sister Mils waren daarbij het was een super goeie les en we hebben over de kerk gesproken en hoe het families kan zegenen, het was één van de beste lessen die ik heb gehad op deze zending en de heilige geest was sterk aanwezig, aan het einde van de les kwamen er zoveel mensen binnen dat we het punt van de les een beetje kwijt warandaatje was jammer maar het was alsnog een goeie les, later hebben de president en sister Mils ons naar huis gereden.

We hadden deze week ook een les met Petra ze is een neu bekkerte (weet het niet in Nederlands), en ze heeft ons haar verhaal verteld hoe ze bij de kerk is gekomen, en dat vindt ik altijd super cool te horen. We hadden familie Dielthem verrast met een bezoekje gewoon omdat we van ze houden, we dachten we gaan even een half uurtje langs het half uurtje werd al snel 1,5 uur hahaha, en we hadden nog geen avond eten dus moeste we als een speer naar de Coöp. Om eten te halen en dan naar de kerk omdat we wijkraadsvergadering hadden aber wir haben es geschaft (ja ja na 7 maanden in het veld kan ik eindelijk Duits praten hahaha) het was een lange wijkraad we waren ook veel te laat thuis, we kwamen nog iemand op straat tegen waar we natuurlijk ook even mee moesten spreken dus nog later dan eigenlijk mag (oeps niks zeggen hoor).

Op zondag 30 maart zullen we een muzikale avond hebben in Winterthur over de Wiederherstellung maar daar moet wel voor geoefend worden, dus KOOR oefenen we klinken steeds beter, ik heb er helemaal zin in, en we hebben ook de familie Müller les gegeven en gevraagd zich te laten dopen we hebben helaas geen antwoord terug maar ze zouden wel naar de kerk komen een zondag. Omdat één van onze leden vijf jaar geleden gedoopt is hebben we besloten een appeltaart te maken en die langs te brengen(zie foto) ze was al weer helemaal vergeten dat het die dag was, maar toen kwamen wij!! En ze was super blij met de taart en hij was heel goed gelukt daar wordt je toch vrolijk van als iets goed lukt.

MIRRICAL TIME!!

Sinds kort mogen we met de mensen die we op straat tegen komen e-mailen als ze hun adres geven, zo ook met Oliver, vorige transfer hadden we hem aangesproken op straat hij was niet geïnteresseerd maar konden hem wel een video sturen, we hebben hem toen een video gestuurd over een blind jongen die heel goed piano kan spelen: www.lds.org/ youth/video/kuhaos-extraordinary-gift?lang=eng
Na deze mail hebben we een paar keer heen en weer gemaild en hier komt het, het kwam uit tot een afspraak afgelopen zaterdag, dat was natuurlijk geweldig. Het was een goeie les en volgende week gaan we weer is dat niet een WONDER ??. Na de geweldige afspraak haden we Engelse klas, en het was drukker dan de laaste week YEAY, we moesten weer beginnen vanaf het begin en dat is natuurlijk helemaal niet erg want zo hebben wet allemaal geleerd het was een fijne dag!!!

Deze week hadden we natuurlijk ook weer kerk, helaas was de Fam Müller niet in de kerk:(, ik denk dat we tijdens de les net iets teveel dingen hebben besproken en dat het daarom even te veel vor ze was, het was al met al weer heel fijn in de kerk. Het laatste uur zat ik naast een familie in de kerk en toen kwam uit het niets opeens een dochter van de Fam Weidemann naast me zitten, ze vroeg mijn naambordje en droeg hem voor 5 min vol trots, ze gaf hem toen weer terug en ging weer naar haar moeder, later liep ik naar haar moeder toe en zei was dat niet schattig ze zei ja echt wel toen vroeg ze "mama mag ik naar die missionaring?" "Welke dat ik zie er geen" ja die daar in het blauw" uum ja natuurlijk  "HOE SCHATTIG"

Vandaag maandag hebben we het huis schoongemaakt het was zo lekker weer dat we de lunchbuiten hebben opgegeten, s'avonds zijn we nog heerlijk bij de Fam Dielthelm gaan eten en gezinsavond gehouden.

Sow this was my week!!

Tot volgende week

I love you all

Sister Jessica Bakker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten