dinsdag 25 maart 2014

Maandag 24 maart 2014

Beste lezers,

Wat vliegt de tijd weer een week voorbij!!

Op maandagavond zijn we naar de Fam Dielthelm gegaan en hebben daar gezinsavond gedaan, dat was heel gezellig we hebben ook heerlijk gegeten.

Deze week hadden we een ook weer een afspraak met Oliver, we hadden Norma ook weer mee genomen, na de afspraak hadden we weer een diner apointment die was op loopafstand dus gingen we gezellig lopen en wat er toen gebeurde pff.. Norma vroeg of ik kon ruiken hoe lekker haar haar rook, ik zei nee even ruiken? Ik pakte haar haar (ze is kleiner dan dat ik ben) en toen stond ze opeens stil waardoor ik dus volop op haar hoofd terecht kwam, de volgende dag blauw oog!!! Hahaha, het is nu weer weg het was niet zo erg. De dinerafspraak was gezellig, ze hebben een dochter van elf en die wil heel graag op zending dat is natuurlijk geweldig aangezien ik ook zo jong was toen ik besloot op zending te gaan, ze vroeg of we onze verhalen wilde delen, maar natuurlijk wilde we dat het was een gezellige avond.

Het was ook weer tijd voor een uitwisseling deze week, ik bleef tot mijn grote verbazing in Schwammedingen en sister Schönherr kwam met mij samenwerken, we hadden een afspraak met een minder actief lid we waren er een uur te vroeg omdat ze de tijd verkeerd gezegd had, we hebben toen veel over het geloof gesproken, omdat we die dag twee afspraken hadden zijn we naar de kerk gegaan en hebben we de lessen samen voorbereid, de eerste les was met Bisrat ik was heel blij dat we de les samen hadden voorbereid zodat we echt één waren in het les geven.

Ik vind het geweldig om te zien dat ik haar helemaal niet kende en dat we nu gewoon vrienden kunnen zijn elkaar hebben leren kennen en een geweldige les hebben kunnen geven, ik hou van uitwisseling!! waarom?? gewoon, je werkt met een ander samen die hele andere ideeën heeft onze andere les viel uit, ze vroeg of we nog naar de plaats konden gaan waar de Zion en Missionsweg waren, dat hebben we dus gedaan en we hebben er een foto van gemaakt daarna zijn we naar huis toe gegaan en hebben lekker gekookt.

Omdat sister Schönherr in Lutzern werkt moesten we in alle vroegte de trein pakken, het is ongeveer 50 min naar Lutzern we hebben heerlijk gesproken over van alles maar voornamelijk over transfers.. wat gaat er gebeuren zal ik blijven zal mijn avontuur verder gaan in een ander gebied?? we horen het een zaterdag. Toen we in Lutzern aan kwamen moesten sister Robben en ik natuurlijk ook nog terug.

Ik was zo moe van die treinreis, we hadden een afsraak met Charlotte en de oudere zusters in onze wijk, een paar weken terug heb ik Charlotte geholpen met een fotoboek te maken en die was deze week binnen gekomen en ze was er zo blij mee en ik vond hem ook heel goed gelukt al zeg ik het zelf.

Later gingen we nog naar sister Graf en hadden een goed gesprek, ze zei dat ze haar huis aan het verbouwen was en dat het voor haar zelf best welveet werk was, toen zei ik maar wij kunnen ook wel helpen!! we hebben een afsraak gemaakt om haar deze week te helpen.
Later gingen we door naar de Fam Wichtermann, we hebben super lekker gegeten en goede gesprekken gehad we proberen ze echt te helpen, we moesten ook weer snel weg omdat een onderzoeker mee wilde volleyballen in de wijk en nee ik heb niks gebroken of gekneusd haha.

Elke maand helpen we een oudere zuster met het schoon maken van haar huisje, zo ook deze week en aangezien het 20 graden was deze week ben ik lekker naar buiten gegaan en heb ik de stoelen schoon gemaakt en ben ik in de zon gaan zitten.

Twee weken terug hadden we Irene op straat getroffen en hadden haar uitgenodigd naar de kerk te komen, ze was er en we hebben deze week een afspraak met haar we hadden gepland om een uurtje te gaan maar dat liep al snel naar 2,5 uur, het was een goede tijd met haar we hebben haar kunnen helpen met haar kids en over de kerk kunnen praten, S'avonds hadden we koor repetitie voor de zondag maar we moesten ook weer snel weg omdat we nog een andere afspraak hadden met Suki man o man wat een drukke dag.

Zaterdag was het toch het drukst, we hadden dienstbetoon project bij sister Graf, we hebbe twee kasten uit elkaar gehaald en dat duurde maar 2,5 uur of zo daarna heeft ze ons mee genomen naar de Mac dat was VET lekker, daarna moesten we als een speer naar de kerk omdat we Engelse les moesten geven, deze week was er maar één persoon maar dat was niet erg.

Zondag hadden we kerk er waren zeer weinig zusters omdat er Schwester wochenende was en iedereen daar was aan het genieten van de natuur en de rust, al met al was het alsnog een goede tijd daar. In de avond hadden we een verjaardag Irene was jarig zij is onze ZHV presidente ( we hebben er nu drie aangezien de voornaam van sister Robben ook Irene is) ze werd 50 ze wilde het helemaal niet vieren en ze wisthier ook niks van dus dat was een leuke verassing, ze heeft een leuke avond gehad en wij ook.

En dan vandaag ( maandag ) we hebben niet veel gedaan een paar brieven geschreven en naar de media markt geweest. Deze week hadden we gezelschap van een hele grote spin in ons huis en dat was niet heel fijn. 

Volgende week zullen we weten wat er met mij gaat gebeuren zal ik blijven of ga ik een nieuw avontuur te gemoed we zullen het een zaterdag weten en jullie een maandag.
Ik wens jullie een hele fijne week toe en het alle beste maak er wat van doe ik ook!!

Ik hou van jullie, tot volgende week.

Groet Sister Jessica Bakker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten