maandag 14 oktober 2013

Maandag 14 oktober 2013

TRANSFER CALLS!!!!

Heey iedereen,

Deze week hadden we transfers calls!!!
Ik zal daar later wat meer over vertellen.

Onze P-day vorige week, was best druk. We zijn naar Bern geweest voor onze e-mails en daarna zijn we nog even wezen shoppen. Na het shoppen zijn we weer terug gegaan naar onze eigen wijk in Burgdorf, omdat we nog wat dingen moesten uitprinten en uittypen.
Nu hebben we een best oude pc en dat nam wat meer tijd in beslag dan gepland.
De les van die avond viel uit dus we hadden alle tijd.

Deze week hadden we ook zone training. Dat houd in dat de zone leaders en de sisters training leaders de andere missionarissen, vertellen over de dingen die besproken zijn in München. Dat was lastiger dan ik dacht. Zeker wanneer je gaat beginnen over de P-day's. Maar we hebben het overleeft. 
Na de training zijn we nog bij familie K langs geweest. Ze zijn inactief en we wilden hen beter leren kennen.

Woensdag hadden we weer koekjes gebakken, omdat er een aantal mensen in onze wijk jarig zijn geweest. De familie waar we wat koekjes wilden brengen, waren niet thuis omdat ze nog lekker op vakantie waren. We hebben bij zuster A, twee lessen gegeven en was ze afgelopen zondag in de kerk aanwezig. We hebben als goal om haar te laten dopen voor de volgende transfer!!!
Zij onderzoekt de kerk al voor 3 jaar. Ze heeft gezegd dat ze weet dat de kerk waar is. Maar dat heeft ze ook tegen al die andere elders gezegd. In de avond hadden we een diner apointment en de elders waren daar ook bij. Het is altijd leuk wanneer ze er bij zijn en de eetafspraken zijn altijd fijn.

Donderdag hadden we een lunch afspraak bij familie L. Ze hebben 3 jonge kinderen. We waren bij de verkeerde bushalte uitgestapt en moesten we een heel stuk terug lopen. Ongeveer 15 minuten in de regen. Gelukkig hadden we een regenschielt.
We hadden ook een diner apointment en het is altijd gezellig bij dit gezin. Het nadeel is alleen, dat de kinderen altijd mijn neus stelen. Maar ja, met dat grapje ben ik zelf begonnen en nu moet ik dus ook ondervinden XD.

Normaliter gaan we iedere vrijdag naar zusters Sommer. Zij is een beetje de oma van de missionaries. Maar deze week was ze helaas ziek en konden we niet langs gaan.
In de avond hadden we een les gepland met J. Maar hij kwam niet opdagen. 
We hadden een diner afspraak met familie R. Zij hebben een super schattig zoontje. Hij is lekker ondeugend. Hij doet altijd dingen die niet mogen en dan kijkt hij mij aan met zo'n glimlach van, ik weet dat het niet mag, maar ik doe het toch.

Zaterdag hebben we niet zo veel gedaan. We zijn 's avonds naar president Gappmaier gegaan. Hij is sinds kort geroepen als 2e raadgever van onze mission president. We wilde hem het familie mission plan uitleggen wat we gaan gebruiken in deze zending.

Zondag was kerk en omdat ze in het kerkgebouw aan het verbouwen zijn, deed de verwarming het niet meer ._.'
Het was dus lekker koud in het gebouw.
In de avond hadden we koorrepetitie (ja ja, ik zit in een koor).
We zullen gaan zingen in de steak conferents. Super leuk om te doen.

Nou dat was het wel weer voor deze week.
See you next week.

LG,

Schwester Bakker

OW bijna vergeten, transfers calls.
Sister P en ik blijven nog voor zes weken samen.......




Geen opmerkingen:

Een reactie posten