maandag 28 oktober 2013

Maandag 28 oktober 2013

Heey iedereen,

De weken vliegen voorbij hier in het mooie Zwitserland. 
Maandag was mijn lieve broertje jarig.
GEFELiCITEERD STEFAN.

We mogen van de president nu bij leden van de kerk thuis e-mailen.
Dat is veel handiger. De familie waar ik nu aan het mailen ben, heeft zes kids. Hun jongste zoontje is een beetje een dondersteentje. Niemand mag in de kamer komen als we aan het mailen zijn. Maar dat maakt hem niets uit, eerst gaat de deur open en dan komt er een hoofdje naar binnen met een ontdeugend lachje op zijn gezicht en dan de rest van het lijfje. Als je dan zegt, Heey Ammon, begint hij super hard te lachen en rent hij de kamer in.

Verder heb ik maandag mijn haren laten knippen bij iemand uit onze wijk. Je ziet er niet zo heel veel van, maar heey, het moest gedaan worden.
In de avond hadden we weer een etensafspraak bij de familie waar we nu mailen. De kids zijn best druk, maar ze luisteren al goed naar ons, want ze leren ons steeds beter kennen.

Dinsdag hadden we weer district versamelung. 
Het is altijd fijn om 2 uur heen en terug in de trein te mogen zitten. Je dinsdag is dan wel weer snel voorbij.
Het was niet heel lekker weer, maar we waren de meeste tijd binnen.

Sow woensdag avond hadden we een afspraak met onze wijk zendingsleider. We moesten een aantal dingen bespreken waar onder de les die we zondag moesten gaan geven in de zondagsschool. Maar dat later.

Donderdag was een beetje een grappige dag. We waren niet in de stemming om mensen af te bellen, dus hadden we 2x een lunch. Een om 12.00 uur en de ander om 15.00 uur. Ik zat die dag zo vol, dat ik geen diner heb gegeten.

In de avond waren we nog even langs mijn mission mom geweest. Zij is echt geweldig. Net als mijn mom and dad. We zijn naar de winkel gegaan, want haar man was de volgende dag jarig. Hun dochter  heeft het syndroom van Down. 
Normaal gesproken kan ik daar niet zo goed mee omgaan, maar met haar wel. Dat vind ik super cool. Ik hou van de mensen hier in Burgdorf. Ik hoop dat ik hier na de volgende transfer nog mag blijven.

Vrijdag is onze plandag, dus dan hebben we niet veel te doen. We hadden geen afspraak met sister Sommer, want ze moest naar het ziekenhuis voor haar ogen. Heel onbewust mis je dat dan wel als je die afspraak altijd hebt gehad. Dus wat doe je dan wanneer je tijd over hebt????
Je gaat dan koekjes bakken en langs brengen bij de mensen uit de wijk.

En zo begonnen we onze zaterdag. We hadden een area book finding day. Dat houd in dat je alle mensen die in je map hebt zitten en die ooit de lessen hebben gehad of die geïnteresseerd waren in de kerk, op belt en dan vraagt of we langs kunnen komen. We hebben 3 mensen gevonden die dat wel wilden en we gaan hen deze week bezoeken. 

Zondag was natuurlijk weer kerkdienst en ik had een toespraak. Het was in het Duits en mijn Duits was en is nog niet goed genoeg. Het onderwerp was naaste liefde en dat is heel belangrijk lieve mensen!!
Voor mijn gevoel was hij dus niet heel goed, maar heey mensen, ze begrepen me (hoop ik).

We hadden in de zondagsschool de les over......zendingswerk.
We hadden een video die we aan de leden lieten zien. Het thema gaat over de samenwerking tussen de leden en de zendelingen ( http://bcove.me/1ah4fj3u ).
Eigenlijk wat ook tijdens de conferentie is gezegd. Onze onderzoeker was ook in de kerk en dat was super cool. We gaan haar vandaag weer een les geven. 
Lets hope it will be good.

Heb ik nog meer te vertellen....??
Volgens mij weten jullie nu alles van deze week.

Liebe Grüße,

Von Schwester Bakker



Het is weer .............
Sinterklaaaaaaaaaaaas tijd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten