woensdag 27 november 2013

Maandag 25 november 2013

TRANSFER CALLS!!!!

Maandag hadden we niet echt veel gedaan. We hadden een diner afspraak en we waren verdwaald!! Natuurlijk.

Aangezien ons kerkgebouw nog steeds verbouwd wordt hadden we de district meeting in Pratllen of hoe je dit ook schrijft. We waren dus lekker de hele dag onderweg. We hadden ook deze week weer een auschtausch en dit keer was het met sister Szabo. Sister Szabo is een geweldige vinder, dus zijn we de hele dag buiten geweest om met mensen te praten. 

Woensdag waren we naar Langetal geweest om wat mensen te bezoeken. Een van hen was thuis maar niet meer in de kerk geïnteresseerd. De anderen waren niet thuis. 
In de avond hadden we een ZHV activiteit en maakte we een adventkalender. Super leuk.

Donderdag was het transfercalls en bezoek aan de tempel. 
Ik heb te horen gekregen dat ik niet langer in Burgdorf :( zal blijven, maar zal verhuizen naar Zürich. 
Dat is een hele andere ring, maar ook heel ander Zwitsers Duits. We hebben daar ook een aantal mensen die Spaans spreken, dus moet ik nu ook nog Spaans leren. Dat wordt een uitdaging. Maar ik zal een Duitse collega krijgen, waardoor in ieder geval mijn Duits nu alleen maar veel beter zal worden ( dat is wel nodig ook).

Na het telefoontje waarin ik te horen kreeg dat ik naar Zürich zal gaan, gingen we naar de tempel. Altijd fijn om in de tempel te mogen zijn. Ik kijk daar altijd heel erg naar uit. We mogen jammer genoeg maar eenmaal in de zes weken naar toe.

In de avond hadden we weer een afspraak met Daniël. Dit was een hele aparte afspraak. Hij was niet meer zo heel open. Toch was hij zondag wel in de kerk. 
Vrijdag hadden we samen met de elders een lunchafspraak bij sister Breuer. Samen met de elders. Het was super gezellig zoals altijd. In de avond hadden we een haardvuuravond en die was heel interessant. Ik heb daar niet veel over te vertellen. 

Zaterdag hadden we findingday. Die liep wat anders dan we hadden gehoopt. Bij de zuster die afgelopen zondag was gedoopt, hadden we een diner afspraak. Het was de beste avond ever.

Zondag was de laatste dag in Burgtdorf. Ik had de mogelijkheid mijn getuigenis te geven. We moesten de kerk eerder verlaten waardoor ik niet de gelegenheid had om gedag te zeggen tegen de leden. Dat vond ik super jammer. Maar we moesten naar Olten waar sis P een doopdienst had. 

Mijn nieuwe collega heb ik al gezien en een beetje met haar gesproken. In Zürich zal ik nog meer mijn best doen om nog harder te werken dan ik Burgdorf heb gedaan. 

Ik hou van jullie. Nog een hele fijne week. Verder volgende week vanuit Zürich.

Liebe Grüße 
Schwester Bakker


Geen opmerkingen:

Een reactie posten