woensdag 11 december 2013

Maandag 09 december 2013

Hallo iedereen,

Weer een week voorbij!!
Wat gaan de dagen toch snel.

Deze week zijn we zoveel buiten geweest en hebben we op straat veel mensen aangesproken. Dat is iets wat ik echt moet leren, want ik spreek niet zo graag vreemden aan en zeker niet met mijn gebrekkig Duits.

We hebben een onderzoeker met een doopdatum!!!!!
De doopdienst is op 28 december JAWOLL!!!
De hele week hebben we hem onderwezen omdat hij nog heel veel moet weten. Hij heeft een ander geloofsovertuiging waardoor het voor hem heel moeilijk ons om zich te laten dopen in onze kerk. Het heeft waarschijnlijk te maken met de mensen om hem heen. Wij hebben bewondering voor hem dat hij deze stap weet te nemen. Hij is de enige die ons bij onze voornaam noemt en dat is best raar, want mijn voornaam heb ik al een geruime tijd niet meer gehoord.

Deze week is uit onze wijk een gezin verhuist en hebben wij hen geholpen met het inpakken van hun spullen. We dachten dat we in een uurtje wel klaar zouden zijn om de spullen in de keuken in te pakken. Dat hadden we in iedergeval zo gepland. Gelukkig hadden we een back up plan.

Donderdag hadden we een bruiloft in de wijk en ze hadden ons gevraagd om repte helpen met koken. Natuurlijk zeiden we ja. We hadden gedacht dat we dan ook lekker konden genieten van het feest, maar dat zat er helaas niet in. Het was alleen koken, afwassen, opruimen en weg naar huis.
Natuurlijk waren we een beetje te laat thuis want de tram reed dit weekend niet. Normaal doen we over dat stukje naar huis 20 minuten, nu deden we over hetzelfde stukje een uur.

De rest van de week was niet zo heel bijzonder. We hebben een finding day gehad. Op zaterdag zongen we kerstliedjes in het Duits daar was ik natuurlijk super slecht in. 

Sister Graf is geweldig. We werken goed samen en hebben veel lol. Gisteren zei ze dat ze mijn Duits erg goed vond en dat ik echt vooruitgang maak. Ook als ik dingen uitleg in de lessen, hoef ik niet meer zo heel veel na te denken over hoe ik de dingen uitleg.

Het gaat super goed met me en ik heb het hier echt naar mijn zin.
Het is bijna kerst en dat houd in SKYPE met mijn familie.
Mijn Nederlands is niet meer zo goed want ik praat alleen nog maar Duit en Engels.

Ik ben dankbaar voor mijn Duitse collega omdat we veel Duits spreken. Het grappige is, dat ik in het Duits begint te praten en zij in het Engels terug praat.

We gaan vandaag naar de Kerstmarkt hier op Bahnhof. Daar heb ik erg veel zin in. Gezellig kadootjes voor mijzelf kopen. XD

Also ich liebe euch.
Schöne Woche und bis Montag.

Sisters Bakker 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten