vrijdag 27 december 2013

Maandag 23 december 2013

Heey iedereen,

Ik ben mijn planner vergeten. Stom he, maar gelukkig mag ik die van mij collega lenen, anders moet ik alles uit mijn hoofd doen en we hebben zoveel gedaan......
Oke .... Hier komt mijn geweldige week.

Maandagavond hadden we een diner afspraak en die was wel gezellig.
Overdag hebben we niet zoveel gedaan omdat het een voorbereidingsfase was.

Dinsdag hadden we zoals altijd een AWESOME districtmeeting.
Ik ben erg dankbaar voor mijn districtleider omdat hij echt om iedereen geeft. Wanneer hij ons belt dan belt hij met ons beiden en niet nur mit ein person. 
Daarna hadden we een les met Ali die zich voorbereid voor zaterdag!!
In de avond hadden we een les met Peter en Christina. Zij is lid van de kerk, maar hij niet. We hadden aan Peter gevraagd om het Boek van Mormon voor zichzelf te lezen, gedoopt wilde worden en of hij naar de kerk wilde komen. Hij zei dat hij wel wilde komen, maar dan moet het de hele week niet hebben gesneeuwd. Zou hij naar de kerk gekomen zijn? Later daar meer over.
It takes us a hour to go there, dus we waren een beetje laat thuis... Maar dat geeft niet, want het was een GEWELDIGE les.!!! 

Woensdag hadden we austausch. Ik bleef hier in Zürich, dat was een beetje spannend, aangezien ik dit gebied nog helemaal niet zo goed kent. Sister Horarruao (geen idee hoe je het schrijft, het is Frans) zij kwam naar Zürich. Daar was ik heel blij mee, want deze zuster had ik na de MTC niet meer gezien. 
We hadden een goede dag. Omdat ik het langst in het gebied was, moest ik de les met Ali leiden. Ik had dat nog nie in mijn zending gedaan. Ik was erg gespannen daarover, maar het is super goed gegaan.
In de avond wilde we nog even langs bij een weinig actief lid, maar dat ging helaas niet door, doordat ze was vergeten dat haar zussen langs zouden komen. Dus gingen we mensen zoeken. YEAY ......
We gingen dus naar Hirzenbach omdat we daar nog een aantal mensen hadden om te bezoeken.
Het was een beetje apart, want we belden aan bij een die we wilden bezoeken en ze vroeg wie we waren. Ik zei, dat we de zusterzendelingen waren en er werd opengedaan. Op de achttiende verdieping aangekomen was niemand thuis... We hadden daar 10 minuten gestaan. Ik hou van de mensen hier in Zwitserland. Het was in ieder geval lang genoeg om weer even warm te worden.
We hadden besloten om naar huis te gaan voor een zelfgemaakte pizza. Hij was heerlijk.
Na de pizza moesten we weer snel vandoor om naar een andere afspraak te gaan. Mijn collega voor een dag, had zich er erg op verheugd, want dan kon ze eindelijk Frans spreken. 
We kwamen bij het huis aan bij wie we de afspraak hadden, ze was wel thuis, maar helemaal vergeten dat we zouden komen, dus ging ook deze les niet door.....
We hebben deze dag toch een leuke dag van kunnen maken en heb ik het haar van mijn collega geverfd.

De volgende dag kwamen we er snel achter dat we niet genoeg verf hadden en er nog steeds blonde stukjes haar te zien waren. Maar ja dat was goed gehehe.
Die avond hadden we weer les met de Fam. Muller. Geweldige familie!!
Ze zijn zo open en hebben vragen. 

Vrijdag hadden we een lunch afspraak samen met de elders bij een vrouw uit Brazilië. Dat was dus heel veel Spaans en Portugees .........
We hadden later die dag een les met Bisrat. Het was in Engels en we lieten de film van de Wiederherstellung zien. Het was een onrustige les en ze wil in februari gedoopt worden.....
Echt we zien hier zoveel wonderen.
In de avond hadden we een bezoekje bij zuster Pascutto.
Ik vertelde haar dat ik allergisch ben voor melk en zij vertelde dat ze iets had. Iets van een soort meter voor een biodokter. Ik moest twee buizen in mijn handen vasthouden voor like 3 minuten en dat zou dan na 1 x moeten lukken. Ik zou nu beter moeten zijn...... Maar helaas het heeft niet geholpen. 

Zaterdag zouden we eigenlijk naar de tempel gaan, maar omdat we een doopinterview hadden, konden we er niet naar toe. Het gesprek ging heel goed, dus wordt hij zaterdag gedoopt. De rest van de dag hebben we gebruikt om de rest van de week te plannen.
Nu was dat niet zo heel moeilijk wegens de kerstdagen want we zijn zo ongeveer iedere dag wel ergens.
We dachten dat er om 19.00 uur een doopdienst in Dielsdorf was, maar die was om 17.00 uur gehehe. Dus die hadden we niet gehaald.
Zondag was een stressdagje. We hadden het hele weekend gevast voor een onderzoeker. We waren in de kerk. We wilden dat ook Ali, Peter, Hans Jorg in de kerk zouden zijn. Maar helaas was Ali niet aanwezig. We hadden hem drie maal gebeld en hij nam niet op. Toen ik vol verwachting voor de avondmaalsdienst naar de voordeur liep, kwam PETER de kerk inlopen. We hadden de hele week voor hem gebeden in de hoop dat hij naar de kerk zou komen. Bij geloof is alles mogelijk, met als gevolg dat het nu tien graden is en we dus geen witte kerst hebben dit jaar gehehe..zie zijn wens boven.....
Na de kerk hadden we een lunch afspraak bij de Fam. Ryser. Ze zijn geweldig. We hadden goede gesprekken en veel lol samen. De afspraak liep alleen een beetje uit. Zo ongeveer twee uur.
We wilden op bezoek gaan naar een persoon waarvan we de naam hadden gehad van een lid. Helaas konden we het niet vinden.

In de avond hadden we les met vrouw L.
We hadden een lid gevraagd mee te gaan om te vertalen naar het Frans. Ze was helaas niet thuis en de les ging dus niet door. Daarna gingen we naar Ali om te kijken wat er aan de hand was. Hij was ziek en kon daarom zondag niet komen. Maar heey, deze week hebben we een doopdienst. Dat is het beste kerstkadootje. 

Well that was my week.

MERRY CHRISTMAS
Geniet van de feestdagen
Ik heb morgen de kans om met mijn ouders te Skypen. Geniet van alle tijd die je familie kan hebben.

Love you all.

Sister Bakker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten