maandag 16 december 2013

Maandag 16 december 2013

Hallo iedereen,

Wie war euere Woche??
Meins war sehr gut!!

Diese Woche haben wir viele Wunder gesehen.
Oke dat was mijn Duits voor deze week......

So whe hat a awesome week!!!
We hebben veel wonderen gezien JA WOLL!!
We hebben deze week familie Müller bezocht en ze komen uit Hongarije.
Zij spreken goed Duits en we hebben hen een boek van Mormon kunnen geven. De zoon en moeder zijn zeker geïnteresseerd. Over de vader weten we niet zo goed.

We hebben weer een zone training gehad. Voor de mensen die het nog niet wisten, ik ben dus geen sister training leader meer. Daardoor ga ik niet meer naar München :(
Het was wel heerlijk om gewoon in de vergadering te zitten en niks te hoeven zeggen wanneer ik dat niet hoefde.

We hebben een doopdatum!!!!
Onze onderzoeker wordt 28 december gedoopt!!!!
Is dat niet geweldig? Ik hoop dat er nog velen zullen volgen in mijn zending.

Met onze andere onderzoeker gaat het ook steeds beter. We geven haar les in het Engels want ze spreekt niet zo goed Duits. Nu is dat natuurlijk helemaal niet erg, want mijn Engels is beter dan mijn Duits. 
Deze week hebben we de aandacht bij de mensen gelegd die zijn gedoopt, maar niet meer naar de kerk komen. We hebben ze bezocht en we proberen ze te helpen wanneer er problemen zijn.

Deze week was het geweldig!!
We hadden een les met een zuster die 5 jaar geleden was gedoopt, maar niet meer zo goed wist of het boek van Mormon waar is. Ook wist ze niet of dat wat de zendelingen haar hadden geleerd wel helemaal waar is. Kortom, ze heeft een beetje moeite met het geloven in..........
Ook deze les was in het Engels we hadden de beste les die ik op mijn zending had gehad.
Ik hoop echt dat we haar kunnen helpen.

Deze week hadden we ook een wijkraad.
Die was een beetje laat klaar namelijk pas om negen uur. Normaliter behoren we rond die tijd thuis te zijn. Nu waren we pas om 10.15 uur thuis. De regel is dan dat we onze districtleider opbellen om te zeggen dat we laat thuis komen, maar ook wanneer we thuis zijn. Nu hadden we ook netjes gebeld om te zeggen dat we later thuis zouden komen, alleen niet toen we thuis waren. Want sister Bakker en sister Graf, vergeten nog weleens wat dingen (ongeveer iedere dag wel wat).
De volgende ochtend ging de telefoon om 6:45 uur. We hadden echt zoiets van, normaal gesproken belt iemand als hij of zij gedoopt wil worden. Maar het was onze districtleider en hij belt alleen wanneer er iets mis is. Ik nam op en hij vroeg : zijn jullie thuis? Mijn lampje ging direct branden en ik wist gelijk dat we waren vergeten te melden dat we thuis waren.
Maar ja, ....

Omdat ik dus bent overgeplaatst, en naar de zone Zürich ben gegaan en dus niet meer in Bern zit, was ik super excited to see all the missionary's from there.
We hadden kerstviering deze week met alle zendelingen uit Zwitserland.
Het was geweldig, maar eerlijk is eerlijk, ik ben ook blij met de mensen die ik nu om mij heen heb. Ze zijn positief, werken hard, en zijn super grappig!!

We hadden kerstviering met de wijk op zaterdag. Ik ben ervan overtuigd dat dat echt helpt om de wijk dichter tot elkaar te brengen. Lekker kerstliedjes zingen met zijn allen.

Zondag was een goede dag. Onze onderzoeker was in de kerk. We hadden een goede les met hem.
Na de kerk hadden we een eetafspraak. Mijn favoriete Zwitserse gerecht!!
En de rest van de dag hebben we geplant, omdat we daar in deze week geen tijd voor hebben gehad.

Vandaag zijn we naar een heuvel geweest waar we over heel Zürich konden kijken. Er zijn mooie foto's uitgekomen.

Also,

Dat was het weer voor deze week.
Ik wens jullie een hele fijne en gezegende week toe en tot volgende.

Liebe Grüße,

Sister Bakker



Geen opmerkingen:

Een reactie posten