dinsdag 1 april 2014

Maandag 31 maart

Heey heey

Hoe gaat het met iedereen??
Dit was echt een bizar weekend, we hadden transfercalls en ik ga naar.................?

Zo de laatste week van de transfer is aangebroken.
Maandag was niet heel bijzonder dus die slaan we maar over, dus we vangen aan bij de district meeting, wat ik deze transfer heel leuk vond aan het district was dat we elke dinsdag met elkaar eten voordat we met de districtmeeting beginnen, daarna gingen we bij iemand langs die al een keer de kerk onderzocht had ze was helaas niet meer geïnteresseerd  set times!!

Ook hadden we een les geplant bij iemand en hij had de zendelingen op straat aangetroffen hij was alleen niet thuis pff, toen zijn we nog naar iemand langs gegaan die de kerk al eerder had onderzocht ze was thuis en liet ons graag binnen, we hebben haar een beetje kunnen helpen alles weer op orde te krijgen we hebben veel gesproken en heeeeel veeeeel geluisterd, weetje sinds ik op zending ben heb ik echt luisteren naar mensen ontwikkeld en dat vind ik een goed iets we zijn daar 1,5 uur geweest.

Deze week was ik al 8 maanden op zending!! 8 MAANDEN de tijd gaat toch weer erg snel en ik ben zo dankbaar voor alles wat ik nu heb gedaan op zending en wat ik nog ga doen in de toekomst al is dat nog heel onzeker waar ik heen gaat.
Instituut was ook weer heel bijzonder!! Broeder Uchdorf is geweldig hij geeft zo goed les, we waren pas om 22:00 thuis omdat ik in een goed gesprek kwam met iemand uit onze wijk oeps maar het was het waard het was alleen niet heel gehoorzaam.

Woensdag hadden we weer les met Bisrat, ze is erg open en geloof in familie's en dat we samen één geloof moeten hebben om elkaar te sterken, daarna hebben we met de district een area book finding day gehad. We hebben veel mensen gebeld maar niet echt succes maar we geven niet op !!
We moesten nog een lid bellen en omdat de afspraak die we donderdag hadden gemaakt niet door zou gaan, ze klonk niet heel goed en was verdrietig dus we besloten haar op te zoeken, we hebben veel over haar zending gesproken en foto's gezien. Toen vroeg ze wat hebben jullie gedaan? Ik was best wel moe die avond (wanneer niet zendingsleven) dus ik zij finding book area day... Ja en niet area book finding, weetje ik ben nog altijd blond diep van binnen!!
Donderdag was de dag dat veel uit viel, we hadden een lunch afspraak en die was weer goed we zouden in de middag nog een paar afspraken hebben die vielen allemaal uit en toen hebben we besloten bij een onderzoekster langs te gaan die daar in de buurt woont, haar man is er niet helemaal voor dat wij langs komen en hier komt het wonder van de week hij kwam naar beneden en zij heey kom er in kom er in, en we hebben een goede les gehad en hij liet het toe wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Vrijdag hadden we inspectie van ons appartement alles was in orde en daar was ik erg blij mee, daarna moesten we als een speer weg omdat we nog een andere lunch afspraak hadden. Tijdens de afspraak moesten we nog even 20 min buiten zitten in de zo'n omdat zij weg moest daarna gingen we naar huis omdat we moesten plannen dat was mijn raarste planningstijd ooit omdat ik zo iets had van waarom zou ik gaan plannen ik ga toch weg ik heb het toch gedaan maar met tegenzin.

S'avonds hadden we een les met Edith na 2 maanden ofzo.... Maar goed het was een goede les ze had eindelijk alle aandacht voor ons en onze boodschap en niet voor haar kleinzoon en dat hielp echt.

En toen was het zaterdag, de dag van de transfers calls de dag van de tempel de dag van Winterthur!!
We zaten in de auto op weg naar de tempel toen we het telefoontje en die ging zo:

ap:  "sister bakker hoe lang was je al in Schwamendingen ??"
sis b: " 3 tranfers"
ap:   " oke plak er daar nog maar één aan vast"
sis b: "wat??
ap:    "Je krijg als nieuwe collega sister Le Fuevre"
sis b:  "wat??
ap:     "en sister Robben jij gaat naar schaffhausen"
sis r.   "wat??"
sis r.   "dit hadden we niet verwacht"

Men dat was totaal niet wat we verwachten maar heey ik ben VET blij dat ik blijf!!!
In de tempel heb ik nog een aantal mensen uit Burgdorf gezien, ik mis ze wel hoor mijn golden area.
Na de tempel moesten we gelijk door naar Winterthur omdat we een musical fire site hadden over de herstelling van het evangelie , maak je niet druk hij komt op DVD en dan kunnen jullie hem allemaal zien als ik terug ben!!
Zondag hadden we maar drie dingen.
Kerk! waar iedereen vroeg wat er ging gebeuren (blijven of ergens anders heen)
Lunch bij zuster Wenczel kartoffel poffen!! en Winterthur  het was een gezellige avond en ik heb echt genoten en met mij nog veel meer, ik denk dat het een goed idee is voor iedere zending, weet je ik geniet echt van alles wat ik mee maakt en de ervaringen die ik er van krijg ze zijn niet altijd leuk of makkelijk maar je kan er altijd wat van leren en dat moet je dan zoeken wat heb ik hier van geleerd.

Vandaag ( maandag) heb ik weer een fotoboek voor Charlotte gemaakt en we zijn nog lang niet klaar, en daarna kwam de district om een lunch bij haar te hebben en daarna gingen we naar de kerkom te sporten met iedereen van ons district en van de Olten district.
Al met al een TOP week.

Well time to go i hope you have a very nice weer and take care!!

Lost of love,

Sister Jessica Bakker.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten